Veel gestelde vragen
Wanneer weet ik of mijn kind een plek krijgt op mijn voorkeursdagen?
Als je je aanmeldt via het inschrijfformulier op de website gaan we in onze planning kijken wat we voor je kunnen betekenen. Als je akkoord bent met de aangeboden dagen sturen we een plaatsingsovereenkomst. Zodra je deze getekend hebt is de plaatsing definitief en ben je zeker van de genoemde dagen.
Kan ik zelf voorkeursdagen opgeven?
Ja, natuurlijk kun je aangeven welke opvangdagen voor jullie het beste uitkomen. Je kunt dit aangeven op het aanmeldformulier.
Waarom betaal ik voor hele dagen terwijl mijn kind minder uur komt en waarom betaal ik ook als mijn kind ziek of op vakantie is?
Onze kosten lopen door, ook als je kind niet komt. We investeren veel in goede voeding, duurzaam materiaal en in goed personeel.
Welke spullen geef ik mijn kind mee?
Het is fijn als je kind kleren aan heeft die warm zijn en tegen een stootje kunnen. Je zult je kind niet schoon terug krijgen aan het eind van een opvangdag :-) Voor het buitenspelen zijn kaplaarzen of schoenen die vies mogen worden handig. Afhankelijk van het seizoen zijn een regenjas of skipak prettig. Handschoenen in de winter en een pet in de zomer. Wij zorgen voor een regenbroek.
Ieder kind heeft een eigen mand met persoonlijke spullen. Daar kun je een speen of knuffeltje in doen. Je kind mag ook een knuffel bij ons uit de mand kiezen. We ontvangen ook graag een set reservekleding (broek, shirt, romper, sokken). Wij zorgen voor een pyjama en slaapzak.
Wij zorgen voor luiers, billendoekjes, billencrème en andere verzorgingsproducten zoals zonnebrand. Heeft jouw kind een allergie voor bepaalde verzorgingsproducten dan neem je die in principe zelf mee. Komt je kind minimaal drie dagen dan overleggen we wat wij kunnen betekenen.
Wij hebben verschillende merken flessen . Als jullie baby een andere fles gewend is en niet uit een van onze flessen wil drinken dan geef je zelf een fles mee. Als je het prettig vindt om sowieso je eigen fles mee te geven dan mag dit natuurlijk ook. Poedermelk geef je zelf mee.
Kan mijn kind bij jullie ontbijten?
Ja, dat is geen probleem. We snappen dat de combinatie van werk met jonge kinderen pittig kan zijn. En dat het voor het kind wel zo rustig is als het bij ons nog even lekker aan tafel aanschuift om zijn boterham of bordje pap op te eten. Dus geef gerust die halve boterham mee die nog niet op was of meld even dat je kind nog niet gegeten heeft, dan zorgen wij daarvoor.
Hoe zit het met avondeten?
Wij eten 's middags een warme, gezonde lunch. Rond 17.15 uur bieden we de kinderen een boterham aan.
Mag mijn kind ook komen als het ziek is?
Als je kind ziek is mag hij of zij niet komen. Zoals bij ernstige diarree, overgeven of koorts. Als je kind flink verkouden is maar nog lekker kan spelen is hij van harte welkom. Laat het ons weten als je jouw kind Paracetamol hebt gegeven, dan houden we hem extra in de gaten. Bij besmettelijke ziekte zoals waterpokken houden we het advies van de GGD aan. We vinden een open communicatie hierover erg belangrijk.
Hoe verzorgen jullie de overdracht?
De overdracht gebeurt mondeling en via Signal. Af en toe sturen we, indien je hier toestemming voor geeft, foto's van je kind. Omdat we het erg belangrijk vinden om gedurende de dag niet te veel op de mobiel te zitten is dit zeker niet dagelijks. Bij baby's houden we de slaap- en eetgegevens bij in een schriftje zodat je thuis rustig het ritme nog eens kunt bekijken. We vinden een open en goed contact met ouders erg belangrijk. Dit komt het welbevinden van het kind ten goede. Spreek ons aan of plan een afspraak in als er zaken zijn die extra aandacht vragen.
Wanneer weet ik of mijn kind een plek krijgt op mijn voorkeursdagen?
Als je je aanmeldt via het inschrijfformulier op de website gaan we in onze planning kijken wat we voor je kunnen betekenen. Als je akkoord bent met de aangeboden dagen sturen we een plaatsingsovereenkomst. Zodra je deze getekend hebt is de plaatsing definitief en ben je zeker van de genoemde dagen.
Kan ik zelf voorkeursdagen opgeven?
Ja, natuurlijk kun je aangeven welke opvangdagen voor jullie het beste uitkomen. Je kunt dit aangeven op het aanmeldformulier.
Waarom betaal ik voor hele dagen terwijl mijn kind minder uur komt en waarom betaal ik ook als mijn kind ziek of op vakantie is?
Onze kosten lopen door, ook als je kind niet komt. We investeren veel in goede voeding, duurzaam materiaal en in goed personeel.
Welke spullen geef ik mijn kind mee?
Het is fijn als je kind kleren aan heeft die warm zijn en tegen een stootje kunnen. Je zult je kind niet schoon terug krijgen aan het eind van een opvangdag :-) Voor het buitenspelen zijn kaplaarzen of schoenen die vies mogen worden handig. Afhankelijk van het seizoen zijn een regenjas of skipak prettig. Handschoenen in de winter en een pet in de zomer. Wij zorgen voor een regenbroek.
Ieder kind heeft een eigen mand met persoonlijke spullen. Daar kun je een speen of knuffeltje in doen. Je kind mag ook een knuffel bij ons uit de mand kiezen. We ontvangen ook graag een set reservekleding (broek, shirt, romper, sokken). Wij zorgen voor een pyjama en slaapzak.
Wij zorgen voor luiers, billendoekjes, billencrème en andere verzorgingsproducten zoals zonnebrand. Heeft jouw kind een allergie voor bepaalde verzorgingsproducten dan neem je die in principe zelf mee. Komt je kind minimaal drie dagen dan overleggen we wat wij kunnen betekenen.
Wij hebben verschillende merken flessen . Als jullie baby een andere fles gewend is en niet uit een van onze flessen wil drinken dan geef je zelf een fles mee. Als je het prettig vindt om sowieso je eigen fles mee te geven dan mag dit natuurlijk ook. Poedermelk geef je zelf mee.
Kan mijn kind bij jullie ontbijten?
Ja, dat is geen probleem. We snappen dat de combinatie van werk met jonge kinderen pittig kan zijn. En dat het voor het kind wel zo rustig is als het bij ons nog even lekker aan tafel aanschuift om zijn boterham of bordje pap op te eten. Dus geef gerust die halve boterham mee die nog niet op was of meld even dat je kind nog niet gegeten heeft, dan zorgen wij daarvoor.
Hoe zit het met avondeten?
Wij eten 's middags een warme, gezonde lunch. Rond 17.15 uur bieden we de kinderen een boterham aan.
Mag mijn kind ook komen als het ziek is?
Als je kind ziek is mag hij of zij niet komen. Zoals bij ernstige diarree, overgeven of koorts. Als je kind flink verkouden is maar nog lekker kan spelen is hij van harte welkom. Laat het ons weten als je jouw kind Paracetamol hebt gegeven, dan houden we hem extra in de gaten. Bij besmettelijke ziekte zoals waterpokken houden we het advies van de GGD aan. We vinden een open communicatie hierover erg belangrijk.
Hoe verzorgen jullie de overdracht?
De overdracht gebeurt mondeling en via Signal. Af en toe sturen we, indien je hier toestemming voor geeft, foto's van je kind. Omdat we het erg belangrijk vinden om gedurende de dag niet te veel op de mobiel te zitten is dit zeker niet dagelijks. Bij baby's houden we de slaap- en eetgegevens bij in een schriftje zodat je thuis rustig het ritme nog eens kunt bekijken. We vinden een open en goed contact met ouders erg belangrijk. Dit komt het welbevinden van het kind ten goede. Spreek ons aan of plan een afspraak in als er zaken zijn die extra aandacht vragen.