Veel gestelde vragen
Wanneer weet ik of mijn kind een plek krijgt op mijn voorkeursdagen?
Je krijgt vier maanden voor de startdatum te horen of wij een plek kunnen garanderen. Je betaalt in die periode de eerste maand opvang vooruit. Dit bedrag krijg je niet terug als je toch geen gebruik maakt van de opvang.
Kan ik zelf voorkeursdagen opgeven?
Ja, natuurlijk kun je aangeven welke opvangdagen voor jullie het beste uitkomen. Omdat wij een stabiele setting hoog in het vaandel hebben staan kan het zijn dat we met jullie in overleg gaan over welke dagen het best passen.
Waarom betaal ik 52 weken terwijl jullie 51 weken per jaar open zijn?
We hebben gekozen om tussen kerst en oud en nieuw gesloten te zijn. Zo zijn er minder weken waarin de pedagogisch medewerksters vrij zijn gedurende het jaar waardoor er minder wisselingen zullen zijn. We vinden een stabiele bezetting van de pedagogisch medewerksters erg belangrijk. Omdat onze kosten doorlopen brengen wij deze week wel in rekening.
Waarom betaal ik voor hele dagen terwijl mijn kind minder uur komt en waarom betaal ik ook als mijn kind ziek of op vakantie is?
Onze kosten lopen door, ook als je kind niet komt. We investeren veel in goede voeding, duurzaam materiaal en in goed personeel.
Welke spullen geef ik mijn kind mee?
Het is fijn als je kind kleren aan heeft die warm zijn en tegen een stootje kunnen. Je zult je kind niet schoon terug krijgen aan het eind van een opvangdag :-) Voor het buitenspelen zijn kaplaarzen of schoenen die vies mogen worden handig. Afhankelijk van het seizoen zijn een regenjas of skipak prettig. Handschoenen in de winter en een pet in de zomer. Wij zorgen voor een regenbroek.
Ieder kind heeft een eigen mand met persoonlijke spullen. Daar kun je een speen of knuffeltje in doen. Je kind mag ook een knuffel bij ons uit de mand kiezen. We ontvangen ook graag een set reservekleding (broek, shirt, romper, sokken). En tot slot een pyjama of zacht broekje om in te slapen. Wij zorgen voor een slaapzak.
Wij zorgen voor luiers, billendoekjes, billencrème en andere verzorgingsproducten zoals zonnebrand. Heeft jouw kind een allergie voor bepaalde verzorgingsproducten dan neem je die in principe zelf mee. Komt je kind minimaal drie dagen dan overleggen we wat wij kunnen betekenen.
Wij hebben verschillende merken flessen . Als jullie baby een andere fles gewend is en niet uit een van onze flessen wil drinken dan geef je zelf een fles mee. Als je het prettig vindt om sowieso je eigen fles mee te geven dan mag dit natuurlijk ook. Poedermelk geef je zelf mee.
Kan mijn kind bij jullie ontbijten?
Ja, dat is geen probleem. We snappen dat de combinatie van werk met jonge kinderen pittig kan zijn. En dat het voor het kind wel zo rustig is als het bij ons nog even lekker aan tafel aanschuift om zijn boterham of bordje pap op te eten. Dus geef gerust die halve boterham mee die nog niet op was of meld even dat je kind nog niet gegeten heeft, dan zorgen wij daarvoor.
Hoe zit het met avondeten?
Wij eten 's middags een warme, gezonde lunch. Rond 17.30 uur bieden we de kinderen een boterham aan.
Mag mijn kind ook komen als het ziek is?
Als je kind ziek is mag hij of zij niet komen. Zoals bij ernstige diarree, overgeven of koorts. Als je kind flink verkouden is maar nog lekker kan spelen is hij van harte welkom. Laat het ons weten als je jouw kind Paracetamol hebt gegeven, dan houden we hem extra in de gaten. Bij besmettelijke ziekte zoals waterpokken houden we het advies van de GGD aan. We vinden een open communicatie hierover erg belangrijk.
Hoe verzorgen jullie de overdracht?
De overdracht gebeurt mondeling en via WhatsApp. Regelmatig sturen we, indien je hier toestemming voor geeft, foto's van je kind. Maar omdat we het erg belangrijk vinden om gedurende de dag niet te veel op de mobiel te zitten is dit zeker niet dagelijks. Bij baby's houden we de slaap- en eetgegevens bij in een schriftje zodat je thuis rustig het ritme nog eens kunt bekijken. We vinden een open en goed contact met ouders erg belangrijk. Dit komt het welbevinden van het kind ten goede. Spreek ons aan of plan een afspraak in als er zaken zijn die extra aandacht vragen.
Zijn niet ingeënte kinderen ook welkom bij jullie?
Bij Zand op de Mat volgen wij de huidige maatschappelijke discussie rondom vaccineren met belangstelling. Zelf nemen wij hier een duidelijk standpunt over in. Baby’s zijn, doordat zij nog niet alle vaccinaties hebben gehad, nog niet volledig beschermd tegen infectieziektes. Wij vinden dat het risico op besmetting zoveel mogelijk beperkt zou moeten worden. Wij zijn dan ook uitgesproken voorstander van deelname aan het rijksvaccinatieprogramma.
Wij willen graag transparant zijn als we van ouders de vraag krijgen of er ook niet-gevaccineerde kinderen bij ons worden opgevangen. Zo kunnen ouders een weloverwogen keuze maken voordat ze hun kind aanmelden bij Zand op de Mat. Daarom vragen wij aan alle ouders tijdens het aanmeldingsgesprek of hun kind deelneemt aan het rijksvaccinatieprogramma. Dit wordt genoteerd in het dossier van het kind.
Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met de privacy van ouders en kind, en zullen wij bij het beantwoorden van vragen hierover geen namen noemen.
In geval van een uitbraak van een infectieziekte in de regio zullen wij in overleg met de GGD besluiten of het nodig is om niet-gevaccineerde kinderen tijdelijk te weren.
Wanneer weet ik of mijn kind een plek krijgt op mijn voorkeursdagen?
Je krijgt vier maanden voor de startdatum te horen of wij een plek kunnen garanderen. Je betaalt in die periode de eerste maand opvang vooruit. Dit bedrag krijg je niet terug als je toch geen gebruik maakt van de opvang.
Kan ik zelf voorkeursdagen opgeven?
Ja, natuurlijk kun je aangeven welke opvangdagen voor jullie het beste uitkomen. Omdat wij een stabiele setting hoog in het vaandel hebben staan kan het zijn dat we met jullie in overleg gaan over welke dagen het best passen.
Waarom betaal ik 52 weken terwijl jullie 51 weken per jaar open zijn?
We hebben gekozen om tussen kerst en oud en nieuw gesloten te zijn. Zo zijn er minder weken waarin de pedagogisch medewerksters vrij zijn gedurende het jaar waardoor er minder wisselingen zullen zijn. We vinden een stabiele bezetting van de pedagogisch medewerksters erg belangrijk. Omdat onze kosten doorlopen brengen wij deze week wel in rekening.
Waarom betaal ik voor hele dagen terwijl mijn kind minder uur komt en waarom betaal ik ook als mijn kind ziek of op vakantie is?
Onze kosten lopen door, ook als je kind niet komt. We investeren veel in goede voeding, duurzaam materiaal en in goed personeel.
Welke spullen geef ik mijn kind mee?
Het is fijn als je kind kleren aan heeft die warm zijn en tegen een stootje kunnen. Je zult je kind niet schoon terug krijgen aan het eind van een opvangdag :-) Voor het buitenspelen zijn kaplaarzen of schoenen die vies mogen worden handig. Afhankelijk van het seizoen zijn een regenjas of skipak prettig. Handschoenen in de winter en een pet in de zomer. Wij zorgen voor een regenbroek.
Ieder kind heeft een eigen mand met persoonlijke spullen. Daar kun je een speen of knuffeltje in doen. Je kind mag ook een knuffel bij ons uit de mand kiezen. We ontvangen ook graag een set reservekleding (broek, shirt, romper, sokken). En tot slot een pyjama of zacht broekje om in te slapen. Wij zorgen voor een slaapzak.
Wij zorgen voor luiers, billendoekjes, billencrème en andere verzorgingsproducten zoals zonnebrand. Heeft jouw kind een allergie voor bepaalde verzorgingsproducten dan neem je die in principe zelf mee. Komt je kind minimaal drie dagen dan overleggen we wat wij kunnen betekenen.
Wij hebben verschillende merken flessen . Als jullie baby een andere fles gewend is en niet uit een van onze flessen wil drinken dan geef je zelf een fles mee. Als je het prettig vindt om sowieso je eigen fles mee te geven dan mag dit natuurlijk ook. Poedermelk geef je zelf mee.
Kan mijn kind bij jullie ontbijten?
Ja, dat is geen probleem. We snappen dat de combinatie van werk met jonge kinderen pittig kan zijn. En dat het voor het kind wel zo rustig is als het bij ons nog even lekker aan tafel aanschuift om zijn boterham of bordje pap op te eten. Dus geef gerust die halve boterham mee die nog niet op was of meld even dat je kind nog niet gegeten heeft, dan zorgen wij daarvoor.
Hoe zit het met avondeten?
Wij eten 's middags een warme, gezonde lunch. Rond 17.30 uur bieden we de kinderen een boterham aan.
Mag mijn kind ook komen als het ziek is?
Als je kind ziek is mag hij of zij niet komen. Zoals bij ernstige diarree, overgeven of koorts. Als je kind flink verkouden is maar nog lekker kan spelen is hij van harte welkom. Laat het ons weten als je jouw kind Paracetamol hebt gegeven, dan houden we hem extra in de gaten. Bij besmettelijke ziekte zoals waterpokken houden we het advies van de GGD aan. We vinden een open communicatie hierover erg belangrijk.
Hoe verzorgen jullie de overdracht?
De overdracht gebeurt mondeling en via WhatsApp. Regelmatig sturen we, indien je hier toestemming voor geeft, foto's van je kind. Maar omdat we het erg belangrijk vinden om gedurende de dag niet te veel op de mobiel te zitten is dit zeker niet dagelijks. Bij baby's houden we de slaap- en eetgegevens bij in een schriftje zodat je thuis rustig het ritme nog eens kunt bekijken. We vinden een open en goed contact met ouders erg belangrijk. Dit komt het welbevinden van het kind ten goede. Spreek ons aan of plan een afspraak in als er zaken zijn die extra aandacht vragen.
Zijn niet ingeënte kinderen ook welkom bij jullie?
Bij Zand op de Mat volgen wij de huidige maatschappelijke discussie rondom vaccineren met belangstelling. Zelf nemen wij hier een duidelijk standpunt over in. Baby’s zijn, doordat zij nog niet alle vaccinaties hebben gehad, nog niet volledig beschermd tegen infectieziektes. Wij vinden dat het risico op besmetting zoveel mogelijk beperkt zou moeten worden. Wij zijn dan ook uitgesproken voorstander van deelname aan het rijksvaccinatieprogramma.
Wij willen graag transparant zijn als we van ouders de vraag krijgen of er ook niet-gevaccineerde kinderen bij ons worden opgevangen. Zo kunnen ouders een weloverwogen keuze maken voordat ze hun kind aanmelden bij Zand op de Mat. Daarom vragen wij aan alle ouders tijdens het aanmeldingsgesprek of hun kind deelneemt aan het rijksvaccinatieprogramma. Dit wordt genoteerd in het dossier van het kind.
Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met de privacy van ouders en kind, en zullen wij bij het beantwoorden van vragen hierover geen namen noemen.
In geval van een uitbraak van een infectieziekte in de regio zullen wij in overleg met de GGD besluiten of het nodig is om niet-gevaccineerde kinderen tijdelijk te weren.